حمایت از بانوان و توسعه ارتباطات دانش‌بنیان در اولویت کاری شورای ششم تأکید شورای ششم بر توسعه پروژه‌های راهبردی و زیرساختی مشهد ناصحی: سهم بودجه فرهنگی از بودجه شهرداری مشهد از ۲ به ۱۰ درصد افزایش یافت+ویدئو تامین برق و پایداری خدمت‌رسانی در تقاطع‌های سطح مشهد | ضرورت همکاری شهروندان و پلیس راهور در هنگام قطعی برق سرگذشت یکی از قدیمی‌ترین مزارع شمال مشهد | خاطرات خفته در «چاهش» اتوبوس‌های جدید راهی حاشیه شهر مشهد می‌شوند محکم پای «روز مشهد» بمانید! کاهش ۵۰ درصدی زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد افزایش عملیات‌های آتش‌نشانی مشهد در پی قطع برق و ازکارافتادن آسانسور‌ها (۲۲ آبان ۱۴۰۳) سهم شهرداری مشهد از عوارض آلایندگی، تقریباً هیچ! درباره یکی از کوچه‌های فرعی بازار سرشور مشهد | سراسرِ کوچه «سراسر»، پر از داستان «دکتر شیخ» است آیا مازوت‌سوزی در مشهد متوقف می‌شود؟ آغاز صدور صورت‌وضعیت الکترونیکی مسافری در خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه متوازن شهری با شهرفروشی محقق نمی‌شود تهیه طرح تفصیلی محله آبکوه مشهد با نظر مردم یدالله بشکنی سرپرست فرمانداری طرقبه شاندیز شد مشهد، رتبه نخست ایجاد زیرساخت حمل و نقل درون شهری در کشور + فیلم درباره عبدالقدیر سبزواری، مؤسس روزنامه «آزاد» در مشهد | مدیر همیشه در بند روزنامه آزاد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۲۰ آبان ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه
سرخط خبرها

آشفته بازار ترافیکی | توقف خودرو‌های باری و  انبار‌های خیابان مصلی مشهد صدای اهالی را درآورده است

  • کد خبر: ۱۷۵۰۹۰
  • ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
آشفته بازار ترافیکی | توقف خودرو‌های باری و  انبار‌های خیابان مصلی مشهد صدای اهالی را درآورده است
خیابان مصلی ۷/۱ مشهد چندین پاساژ بزرگ دارد و ورودی این کوچه از اواسط ظهر با پارک دوبله و سوبله خودرو‌ها ترافیک به شدت گره می‌خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، علت اصلی بروز این معضل هم توقف خودرو‌های بار متعلق به مغازه‌های دو بازار بزرگ زیورآلات و بازار بزرگ تجاری دیگر در چپ و راست این کوچه نسبتا عریض است. البته تردد خریداران خرد و توقف خودرو‌های شخصی شان هم مزید بر علت شده است.

«کوچه‌های اطراف مصلی ۷/۱ همگی انبار مغازه داران است و از موش و سوسک پر شده است. امان نداریم. ترافیک و تردد خودرو‌ها و گره ترافیکی این خیابان هم که بماند. اگر ساعت ۱۲ ظهر به اینجا سر بزنید، می‌بینید چقدر اسفناک است.» با این پیامک شهروند حوالی ساعت ۱۲ ظهر خودمان را به خیابان مصلی ۷/۱ می‌رسانیم. خیابان مملو از خودرو‌های پارک شده به صورت دوبله است. بیشتر وانت بار‌ها و کامیون‌ها نیز درحال تخلیه بار هستند. در ابتدای خیابان هم چند ملک با سرووضع نامناسب نصفه نیمه از وجود انبار‌های متعدد اصناف خبر می‌دهند.

بی توجهی به محل تخلیه بار

با یکی کسبه وارد گفتگو می‌شوم. حسنی از که مغازه محصولات پلاستیک دارد، می‌گوید: این خیابان همیشه ترافیک است و مردم خودرو‌ها را هر جا بخواهند پارک می‌کنند و به فکر بقیه نیستند. پیشنهاد من این است که این خیابان یک طرفه شود تا شاهد این حجم از ترافیک نباشیم.

در ادامه، به میانه خیابان و روبه روی پاساژ می‌رویم. دو وانت نیسان در لاین عبوری خودرو‌ها توقف کرده اند و درحال تخلیه بار هستند. در همان محل نیز ایستگاه تخلیه بار با شبرنگ مشخص و تعیین شده، اما به محل پارک موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است. وضعیت ترافیکی و بهداشتی این خیابان شبیه همان توصیف پیامک مردمی بود و این آشفتگی خیابان، نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرداری است.

درخواست کمک از ۲ سازمان شهرداری

اما برای پیگیری وضعیت این خیابان، ابتدا این موارد را با شهردار منطقه ۶ در میان می‌گذاریم. کاظم یزدان مهر با اشاره به توقف خودرو حامل بار در این خیابان، می‌گوید: بابت پارک، ترافیک و تردد خودروها، هشت نه ماه پیش نامه‌ای به مشاور سازمان ترافیک شهرداری فرستاده شده است، ولی دوباره مکاتبه خواهد شد. همچنین، نا مه‌ای نیز برای سازمان حمل ونقل بار درون شهری شهرداری تنظیم و فرستاده شده است تا محل‌هایی برای تخلیه بار مشخص کنند.

او درباره وجود انبار‌هایی که وضعیت بهداشتی مناسبی ندارند، بیان می‌کند: درخصوص وجود سوسک و موش به اطلاع می‌رساند چندین مرتبه طعمه گذاری انجام شده است و پس از دریافت پیام، دوباره طعمه گذاری انجام شد. همچنین، شهروندان می‌توانند برای دریافت طعمه به اداره ناحیه ۱ شهرداری منطقه ۶ واقع در خیابان محمدآباد ۱۶ مراجعه کنند.

لزوم ایجاد محل‌های بیشتر برای تخلیه بار

در ادامه و دراین باره مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه اکنون در منطقه ۶، ۱۰ایستگاه با ظرفیت ۲۲جایگاه پارک داریم، توضیح می‌دهد: در محل یادشده نیز دو ایستگاه موجود است، اما متأسفانه به علت فراوانی تجاری‌ها و تردد زیاد، معمولا به وسیله موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های شخصی اشغال می‌شود.

سیدجعفر شمس با اشاره به پیشنهاد سازمان حمل ونقل و ترافیک مبنی بر محلی بزرگ‌تر برای پارک خودروها، می‌گوید: ما درخواست‌های رسیده را بررسی و مطالعه می‌کنیم و پس از تطبیق با شاخص‌ها و پارامتر‌های تخصصی، اقدام به احداث می‌کنیم. او‌ می‌افزاید: سال ۱۴۰۲ را سال نهضت ساخت ایستگاه تخلیه بار در نظر گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم به همه نیاز‌های موجود در شهر پاسخ دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->